//MISS HANshima
APABILA BORING MELANDA DIRI !@#$%^&*()_{}|:"<>?

Tuesday 10 July 2012 @ 21:22 | 0 Comment [s]



ASSALAMUALAIKUM wahai pembaca yg sedang mmbaca entry sy :DD
how you all today?? hope you all okay :) lama tak update bloggie sy, baru ary ne terasa nak online & baru ary ne terasa nak update blog sy :D MAKLUM LAH KAN BUSY TERUS smpai xda masa nak update sgla acc ^__^  now, baru sy ada masa nak update sgla acc sy :DD nothing special jg .. yaa, mcm selalu laa kn, besa2 saja .. okay lets start our story now !

what's in my mind?? GUESS WHAT?? 

HAHAHA .. pnya kejam suruh org lain lg meneka .. sory .. just kidding yaa :) besa laa kn law sudah kebosanan melanda diri !!

tu laa ENTRY kt org kali ne .. 


BILA BOSAN MELANDA DIRI??


BOSAN adalah sesuatu perkara yg kt tak tahu nak buat apa pd masa yg tertentu .. sy ada terbaca 1 artikel yg menyatakn kebosanan punca mati muda?? yaa, ternyata bosan memberi kesan yg tdk baik terhadap kesihatan ..  berikut adalah maklumat yg di peroleh dr kosmo! 

Mengalami perasaan bosan terbukti memberi kesan buruk terhadap kesihatan. Dalam laporan penyelidik dari Kolej Universiti London, kebosanan boleh menyebabkan anda mati pada umur muda. Walaupun ia tidak mendatangkan bahaya secara khusus, tetapi rasa bosan itu mampu menjadi simptom kepada perilaku bahaya seprti minum minuman keras, merokok, menagih dadah dan mengalami masalah psikologi. Tinjauan itu dijalankan ke atas lebih daripada 7,000 kakitangan kerajaan yang berumur di antara 35 hingga 55 tahun. Wanita muda didapati lebih mudah beras bosan manakala mereka yang dilaporkan kebosanan senang mendapt serangan jantung. Dapatlah disimpulkan disini bahawa kebosanan berpotensi mati muda namun ia bukan pencetus utama !




                                                                                                           INFO DARI KOSMO

Rasa bosan mmg tdk pernah lari dr sekeliling kt. Ia akan sentiasa melanda diri kt pd bila2 masa. Apabila bosan melanda diri kt kena lah memainkan peranan agar tdk berisiko kpd situasi yg lebih memudaratkan lg. berikut adalah tips utk mnghilangkan rasa bosan anda ..

TIPS YANG PERTAMA
 Keluar dari situasi bosan Anda.
Sekiranya Anda sekarang sedang berasa bosan di rumah, so keluarlah untuk menghirup udara segar di luar. Ada banyak aktiviti di luar rumah yang dapat Anda lakukan tp ingat jangan pula lakukan aktiviti yg melanggar undang2. Kalau lelaki, basuh kereta dan moto Anda. Kalau wanita, ajak jiran sebelah sembang-sembang dan gosip-gosip. Oh! itu masih dekat dengan area bosan Anda iaitu rumah, pergi jauh sikit. Better, isikan masa dengan sukan lah, agar kt terhindar dr segala penyakit .. Bak kata pepatah "Mencegah lebih baik dari megubati"
Selain itu jika selalu ke tempat yang sama juga boleh mendatangkan rasa bosan, contohnya asyik-asyik makan di tempat yang sama, asyik-asyik dating di tempat yang sama. Kan boleh mendatangkan kebosanan? So, keluar dan ubah dari tempat tersebut ke tempat baru. PS: Asyik-asyik boyfriend yang sama (jangan sampai tahap nie sudah le). HAHAHA :DD

TIPS YANG KEDUA
Cipta hobi baru.
Pada masa bosan inilah Anda perlu cipta hobi baru Anda. Kadang-kadang ada orang yang bosan ikut waktu. Sebagai contoh: Selalu bosan masa cuti hujung minggu. Selalu bosan apabila roomates tak ada untuk borak-borak. Bosan lepas balik sekolah di waktu petang. So, apabila Anda mencipta hobi baru maka bosan-bosan tersebut tidak lagi berulang dalam hidup Anda. Kan mendatangkn faedah kepada diri kita juga !

TIPS YANG KETIGA
Tukar Gaya dan Mood diri Anda.
Ada orang yang bosan dengan diri sendiri. Macamana tu?  Hal ne mmg sntiasa jg terjadi pd diri kt. Yelah asyik pakai baju sama, tidur di tempat yang sama. So, ubahlah sikit, tukar fesyen lain. Kalau selalu dengan rambut pendek, cuba tukar style rambut panjang. Selalu pakai perfume A, tukar dan tambah lagi perfume B, C, dan D.

TIPS YANG KEEMPAT
Ubah Mood tempat tinggal Anda.
Kalau rumah tu nampak suram dan gelap sahaja, tukar kepada keadaan cerah dan ceria. Tukar langsing yang tebal kepada lutcahaya sikit. Selain tu, boleh juga tukar cat ruang tamu, dapur dan bilik untuk wujudkan mood yang berbeza-beza. Cuma kena keluarkan modal sikitlah.
Mood lain yang perlu diubah adalah kedudukan perabot rumah Anda. Ubah kepada kedudukan baru. Dari tengah ke tepi, dari bawah ke atas dan sebagainya mengikut kesesuaian dan kreativiti Anda. Cara ini boleh hilangkan suasana bosan di tempat tinggal Anda. Cara lain yang lebih agresif: Pindah rumah. Haha! Kalau Anda kaya, beli la rumah lain, beli rumah pangsapuri boleh lihat pemandangan dari tempat tinggi, beli rumah tepi pantai, dekat bukit, atau tengah sawah padi. Boleh pindah randah kalau bosan. Tapi cara ne agak menyusahkan sbb kena pindah randah tp kalau anda seorg yg suka sgt nak pindah randah jgn segan utk mencuba cara ne. Anda pasti ENJOY !

TIPS YANG KELIMA
Bersosialah!
Ya, Anda bosan kerana berseorangan. Pada zaman ini tak semestinya bersosial dengan kawan-kawan rapat saja. Sekarang sudah ada internet. Anda boleh isi masa bosan Anda dengan bersosial di internet seperti di Facebook. Kalau rasa bosan terhadap facebook cuba layan TWITTER ka, BLOG ka >,<
Bila bosan Anda rasa masa itu tiba-iba terhenti atau terasa tetiba lambat. Ini kerana Anda asyik dengan diri Anda sahaja. Ambil tahu tentang orang lain, tetapi bukan maksud jaga tepi kain orang. Ambil tahu hal masyarakat setempat Anda. Kadang-kadang kerana terlalu ‘asyik’ dengan diri Anda kenduri depan rumah pun orang tak jemput.

TIPS YANG KEENAM
Pekerjaan.
Anda bosan dengan kerja Anda, selalu tukar kerja sebab hari-hari buat kerja yang sama. Sebenarnya Anda tidak perlu pun tukar, tetapi tambah pekerjaan lain yang mudah serta Anda suka disebalik kerja harian Anda. Kerja harian pada waktu siang, kerja tambahan pada waktu malam. Persoalannya nak buat kerja apa? Ada macam-macam kerja mudah yang dapat Anda lakukan sebenarnya, hanya lakukan di rumah dan hadapan laptop sahaja macam sy buat.
Sy pun selalu bosan & mmg sentiasa bosan apabila tak ada kerja yg kt nak buat, sekarang dah ada internet nie macam-macam boleh buat, kt boleh bertukar2 pendapat sama org lain, kt boleh jg share pendapat melalui internet, sharing is caring kn ! Kt boleh jg memulakan perniagaan melalui internet, boleh mndtgkn hasil jg kn :) Tapi jgn ja kt buat benda yg TERLARANG sdh laa !

                                                                                                                                                                                         SUMBER DARI PELIKBINAJAIB


OKAY ! sampai disini saja dulu ENTRY sy kali ini ! Jgn lupa amalkn tips tersebut agar diri tdk terasa bosan ! HINDARKAN DIRI DARI MERASA BOSAN, SEKIAN DARI SY ! 

p/s :: SELAMAT BERAMAL ! JAUHI PERKARA YANG TIDAK MENDATANGKAN FAEDAH KEPADA DIRI KITA KERANA ITU ADALAH SESUATU PERBUATAN YANG SIA-SIA !!




THANK READING <3






                             COPYRIGHT HASHIMAMARKUS


Older Post | Newer Post
The Owner

Photobucket
Hello ! Assalamualaikum . Cyma speaking here . Thanks for visited my blog,leave your footstep at my cbox, Do follow :)


L.O.V.E

Photobucket
His MY Manly Luhan. Pretty Lulu. Cutie Luge.


Let's Talk!


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Hashima Cyma

Best View at GOOGLE CHROME!